Inovace, které poznamenaly průmysl

První prototyp sněžné rolby byl vyroben v roce 1962. Od té doby se PRINOTH vyvinul v mezinárodně úspěšnou společnost a své zaměření rozšířilo mimo sněžných roleb i do dvou dalších odvětví, jmenovitě do užitkových vozidel a zařízení na úpravu vegetace. Poslední výstavy ukázaly, že společnost PRINOTH měla za posledních 50 let velký vliv na průmysl se sněžnými pásovými vozidly a díky své zálibě v inovacích je hnací silou v tomto odvětví. Neustálý rozvoj a nevyčerpatelné vyhledávání stále nových nápadů učinil Vývojářské centrum firmy PRINOTH známé po celém světě. Naši konstruktéři poskytují takové výsledky, které se na trhu velice úspěšně uplatňují. Právě tímto se firma PRINOTH rychle prosadila na trhu jako inovační a technologický lídr v oboru a nyní nabízí svým zákazníkům vysoce kvalitní řešení při péči o sjezdové tratě.

Vize, která pohla světem

Vše začalo roku 1951 v Gardeně, kde si specializovaný závodní řidič Ernst Prinoth otevřel vlastní dílnu. Fascinovaný sněžnými vozidly, vizionář nejprve vyvinul sněžný skútr a v roce 1962 vyrobil první prototyp sněžné rolby s označením P60. O dva roky později pak toto vozidlo sjelo z výrobní linky jako první sériově vyráběné.

Sněhové frézy a kloubové rámy vozidel

Tento vývoj postupoval dál až do roku 1973, kdy PRINOTH vynalezl první hydraulicky řízenou sněžnou frézu, a tehdy byly založeny základy pro úpravy lyžařských svahů. Další inovací této doby byl vynález kloubového rámu vozidla, s kterým v 70.letech přišel na trh model PRINOTH Big. Poprvé v tomto průmyslovém odvětví nebyl rám stroje připájen, ale byl spojen pomocí gumových dílů, které zajišťovaly optimální kontakt se zemí a zlepšil se povrch sjezdovky. Společnost LEITNER také vyvíjela sněžné pásové vozidla a v roce 1974 zazářila s revolučním modelem LH380, který nahradil mechanickou řídicí jednotku za hydrostatickou.

Hydraulické odružení

Roku 1990 ohromila firma LEITNER světový průmysl prvním vozidlem LH500, které bylo vybaveno hydropneumatickým odpružením, kompletním elektronickým ovládáním a nastavitelným podvozkem. Nezávislé zavěšení kol a hydraulická kolébková funkce zajišťuje vynikající jízdní komfort a optimální kontakt s povrchem ve všech terénních podmínkách.